KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, december 03, 2007

Hur tänker dom?

Hunden ser sig som din tjänare, katten ser dig som sin tjänare och grisen ser dig som sin jämlike.

Det var Winston C som sa ungefär så.

Dom här tre på bilderna har oss anställda som tjänare. Eftersom dom inte har vuxit upp tillsammans, utan anlänt till hushållet i olika omgångar, finns ingen kärlek dem emellan. Det råder en slags överenskommen neutralitet, baserad på bestämda avstånd.

Följande godkända säkerhetsavstånd gäller:
Saddam - Måns 1,0 meter
Saddam - Bamsan 0,5 meter
Måns - Bamsan 2,0 meter
Om avstånden underskrids sägs det omedelbart till medelst morrning och fräsning.















Klart är att alla tre har sinnen som vi inte begriper oss på. Hur kan dom annars veta att sitta på rad, iakttagande föreskrivna säkerhetsavstånd, när vi inträder i hallen efter att ha varit ute en sväng? Eller hur kan Måns veta att komma springande när jag sitter ute på bastubänken och svalkar mig fastän han befinner sig tvåhundra meter bort, och med ett hus emellan, i skogen när jag sätter mig? Och varför är det Måns' favoritsyssla att ligga framför datorskärmen med tassen på tangentbordet när jag skriver? (Han ligger här nu också.)

Trion uppifrån och ner: Måns, Bastet (Bamsan), Saddam

Inga kommentarer: