KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

söndag, december 05, 2010

Ingen julgädda!

— Obegripligt att klimatet kan ändra så här på tri år, sa Haddock när han scrollade bakåt i bloggen och hittade nedanfinnades inlägg från  den 2 december 2007


Paddeltur i Slottsundet den 21 december 2007



















Med svetten ångande innanför flythalarn kom jag till slut ut i öppet vatten efter att ha brutit mig genom fyrtio meter is som låg närmast bryggan. Det är årets kortaste dag. Decembersolen orkar nätt och jämt sväva fritt över Högbolstabergens trädtoppar. Ut med stora, tigerrandiga wobblern! Efter två timmars dragpaddling av och an mellan slottet och Sibbyholm ger jag upp. Ingen julgädda!

Men det blev en filmstump: Se filmen >>

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Men julgädda är väl ingen höjdare....? *hukar mig* ;-)

Hulda sa...

Fisk finns i affärn. Det är väl där många fiskare fiskar, hahaha... dock menar jag ej kapten H! Men du, hur ser det ut idag om du skulle ut och fånga den där vintergäddan?. Är det is och fullt med snö, så du inte ens hittar båten...
Ja, och de där små fågelliven äter för fullt här med, 25 kgs säcken räcker bara ett par dagar till. Förutom solrosfrön. får de talgbollar och jordnötter och äpplen. Men det är bara att hänga med och ge de små mat så de överlever.
Hulda