KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

söndag, mars 23, 2008

Indus igen

Det har kommit många mejl, telefonsamtal och klappar på axeln i snabbköpet sen atlantfärden med Indus publicerades.
Ett av dom trevliga mejlen var detta:

Hej Ole!

Efter att ha läst din artikel i Sjöliv om Indus började jag kolla lite på nätet och hittade din hemsida och då jag fick se Saddam blev jag så nyfiken och undrar om det är samma Saddam ni hade med er till Måsskär för många många år sedan? Angående Indus så var jag med på den strapatsrika resan som smörjare, det jag minns bäst är då vi pytsade vatten ur styrmaskinsrummet och säkrade luckan med vajrar och taljor, känslan att det kunde sluta illa var mycket påtaglig, jag bodde på SB sida granne med styrmaskinsrummet , även i hytterna hade vi vatten vilket resulterade i ångbastu då det kom i kontakt med steam rören för värme elementen. Bror minns jag som en otroligt plikttrogen och duktig människa, han hade ingen lätt uppgift.

Hälsningar från Ralf i Hulta

Inga kommentarer: