KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, maj 15, 2008

They don't make 'em like that anymore...

Birgitta ligger på Hospitalet i Huvudstaden med ett sjukt ben som kirurgen karvat lite i.

- Blir det åkej ti gå på benet nu då, när dom skurit bort muskler? frågade jag när vi telefonspråkade.

- Åkej ti gå? Ja vet inga, förresten, det skiter jag väl i, jag går ändå, fnittrade kvinnan som är dotter, fallen efter Anni och Helge, född på Fastersby gård, barndomskärlek, hustru, mor, mormor och gammelmormor.

Hang on to her boy,
with all your might.
She's got so much to give,
if you treat her right.
In a world where things are changing fast,
ain't too many things that were made to last.
Hang on to her boy,
they don't make 'em like that anymore.

Det tänkte jag inte på anno 1959, men det ordnade sig ändå...

Det skulle inte förvåna mig om Birgitta blir gammel-gammel-mormor-farmor, eller vad det heter.

Den engelska texten är från en Country & Westernsång av bandet Boy Howdy.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: