KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, september 30, 2008

En dag i Norrtälje



















I går for vi till Norrtälje med Eckerölinjens trevliga båt.

Fast baconet var för dåligt stekt var vi nöjda ändå, vid frukosten.

Jag gjorde strålande affärer i Norrtälje. Fullständig köksfläktsutrustning till Träflyte kostade så lite att jag sa åt tjejen i kassan:

- De här e billit, ja sku nästan kunn betal litä till.

Flickan såg oförstående på mig. Antagligen förstod hon inte åländska.

Efter det sedvanliga besöket hos fiskmadammen i Grisslehamn där vi köpte våra likaså sedvanliga påsar rökta laxfenor och islandsräkor var det dags att köra upp på hyllan på ms Eckerö.

Bamsan och Måns sniffade misstänksamt på mina paket med elektriska prylar när vi kom hem.

Jag sa det förra året, och jag säger det igen: Sprödare bacon åt folket.

Inga kommentarer: