KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, oktober 29, 2008

Det brinner i spisen

Klockan åtta i morse ringde Dante, plåtslagarn.

- Vi e beredda ti kom å gör plåtjobbe runt din skorsten. Går det bra?

- Jo, välsignade plotslagare, välkommen, ja e hemma, sa jag.

Jag ringde till brand-Lennart Johansson och beställde syn på nyinstallerad eldstad.

- Jag kommer vid tretiden sa han.

Vilket jäkla flyt. Klockan fjorton var plåtslagarn klar, klockan femton kom brand-Lennart och klockan femtonochfemton satte jag fyr i spisen.

Nu är vi viligt rustade inför en bister vinter med stigande energipriser. Fyra kubik ved i lager och en sju kilowatts Contura 560T mitt i huset. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

4 KUBIK räcker ca en månad
sluggo

Ole sa...

He, he, Sluggo, det är därför jag har avtalat med vedleverantören att jag får hämta fyra nya kubik så ofta jag vill.

Ole sa...

...och förresten så har jag ju en hårt arbetande värmepump som hjälper spisen.