KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, oktober 06, 2008

En durak



















I allsköns ro knallade jag omkring på varuhuset i Godby och letade efter kopparfärgade gångjärn till min nybyggda, uppfällbara köksfläktkåpa på Träflyte när jag hörde en unge säga:

- Titta mamma, han där känner jag igen, han e me i Dur-rackarna.

Jag vände mig om och där stod en åttaårig parvel bredvid sin mamma och pekade på mig. 

- Oj, va kul att du känner igen mej, sa jag.

- Jag känner alltid igen dej, du e bra, sa pojken och sken som en sol.

Jag var så rörd att jag fumlade, tappade pengar på golvet och gav kassörskan bibliotekskortet när jag kom till kassan.


3 kommentarer:

Ole sa...

Hej du söta och rara flicka som frågade hur man skriver kommentarer. Hoppas min förklaring var till hjälp. Om du vill kan du ju skriva en kommentar till denna min kommentar så får vi kolla att du har fått det rätt. Kram.

Siv sa...

Hej på dej, kändis! Du har nog flera än 4 läsare, heheeee, 5 st. åtminstone..... Jag skrattade åt ditt inlägg!! Det är bara att vara stolt och gilla läget, helt enkelt. Det är inte alla som har privilegiet att folk pekar på en och säger att där går en Durak. Så - sträck på dig, Ole, och ha en bra dag.

Ole sa...

Tack, Siv, Du e snäll.