KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, november 14, 2008

Svårt att förstå

Expessen skriver om en man i Afghanistan som har konverterat från Islam till kristendomen och därför har gripits av polis och riskerar dödsstraff.

Irans gudsallmäktiga parlament har nyligen, i Allahs namn, med 196 röster mot sju, röstat igenom en lag som medför dödsstraff för män som konverterar från Islam till en annan religion och livstids fängelse för kvinnor. 

Va ska man säga? Det är nästan så man får lust att skicka Bush på dom. Fast i Afghanistan är han ju redan.

I ett skede i småskolan var jag så satans rädd för Gud. Jag fick inte sova på nätterna. Det berodde på att lärarinnan predikade hur Gud ville att vi ungar skulle vara och jag visste att jag inte var sån som Gud ville. Och inte ändrade jag mej heller. Det var en kamp mellan Gud och mej. Jag vann.

Bra barnuppfostran?

Nå, i vilket fall som helst, det är fredag i dag, muslimernas lediga dag. Trevlig helg!

Inga kommentarer: