KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, januari 26, 2009

Dur-rackarna


Dur-rackarna har satt djupa spår på internet under de år vi har lirat. En sökning på Google ger 644 träffar. Många av träffarna blir man glad av. Nedan ser du några av dom. Det finns många fler.

Kolla på dessa:


Ur Carina Aaltonens blogg:

Bomarsundsdagarna pågår som bäst. Men i dag prioriterar jag att städa, vila och gå till stranden med sonen. Den största orsaken att besöka Bomarsund idag skulle vara att få höra Dur-rackarna, den fenomenala ukuleleorkestern som i helgen ger ut en skiva med bland annat sången Oolannin Sota.
 
Oolannin Sota hörde jag också i somras i Lewes. Den var ledmotivet i operan The Finnish Prisoner som handlade om de finska fångar som fördes till England efter kriget i Bomarsund.
 
Jag fick nyligen en kommentar på bloggen: 
 
Hej! Jag är mycket intresserad av att få kommentëra om "operan" om fångarna i Lewis. Hustrun och jag har besökt staden och jobbat eljest också mycket med Krimkriget.

Ja men visst. Kommentera gärna. Jag blev mycket förtjust i staden Lewes och i operaprojektet som involverade olika körer, inklusive en barnkör och proffesionella operasångare. Detta är något som skulle passa ypperligt att uppföra på Åland när nya kulturhuset står färdigt. 

Missa inte Dur-rackarna på Emmaus gårdsfest under Kulturnatten.

Inga kommentarer: