KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, januari 26, 2009

La pesca en el hielo (Fiske på isen)



Mobilen spelade El Toreador och jag svarade.

- ¡Hola! La residence de Haddock, sa jag.


Det var Åke, min compañero de pesca.

- Häj på däj gamle degus, hur e is'n? Vi sku väl bord fiska litä, sa Åke. (Degus = sjömansengelska för dagos = svartskallar på amerikanska.)

- Is'n e tjåck, håller för traktår å vedlass, svarade jag.

- Vi provar väl efter jädda?

- Åppjort, lag dä hit so far vi, ja ska jör min egenhändit tillvärkaga dragkälka klar för expedischon.

Nu kom våra 220 mörter, som legat djupfrysta i ett halvår, till nytta.



Ett litet bete...



... ger ett stort byte!

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Antonius sa...

Nä men Ooooole, vad fräckt av dej att inte låta Åke hålla i den stora fisken. Själv står du där så stolt med gammelgäddan men tar kort på stackars Åke med den lilla lilla oansenliga fisken. Nu måste du lova att nästa gång måste du låta Åke hålla i den stora fisken och du tar kort på det. Någon rättvisa får det ju vara här i världen. Hi hi hi............

Ole sa...

Men hörrdö, Åke feck håll i dän. Han sto å klappa den po ryggen längi, fast de vart inga o ti ta nån bild. Män ja låvar, ja ska ta bild o Åke å gammäljäddan nesta gång.