KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

lördag, februari 14, 2009

Brisfällig konstruktion?



Här är ett bevis på att det finns grejer i naturen som är felkonstruerade.

På fredagspromenaden observerade jag i fjärran ett rådjur liggande på isen. Jag gick närmare. Där låg en rådjurs-tjej. När jag närmade mig gjorde hon fruktlösa försök att resa sig upp men det klarade hon inte på den hala isen. Jag lyfte upp henne och bar henne iland. Hon skrek hjärtskärande. Jag placerade henne på greenen vid golfbanans trettonde hål. Efter en stund reste hon sig och tog några stapplande steg. Hoppas hon klarar sig.

Om man klickar bilden stor ser man den konstiga vinkeln på vänstra bakbenet. Hon har nog fläkt ut bakbenen så det uppstått skador.

Varför kan inte rådjuren vara konstruerade så att de klarar hal is? Gäddtänder under klövarna kanske?

Inga kommentarer: