KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

söndag, februari 22, 2009

ss Ledsunds sista resa 8

Här bröt jag in:

‒ Chiefen, Nils Eklund lever i högsta välmåga. Han är åttiofyra. Faktum är att han är på kryssning med Cinderella just nu, därför kunde han inte vara med här. Han ringde mig från Stockholm där han bor och jag har lovat att hålla honom underrättad om hur många som "ännu röker" av dem som var med på Ledsunds sista resa.

De fem sjömännen nickade uppskattande. ‒ Jo, chiefen var en hedersman. Roligt att han lever. Och skepparen Viking Öfverström, det var en riktig sjöman det och en rejäl karl, och förste styrman Sven Lindström, Farbror Sven, han var bra. Frid över deras minne!

Kurt-Erik: ‒ Farbror Sven gillade inte att man visslade. Jag brukade vissla ibland när jag diskade grytor i byssan. Om farbror Sven råkade gå förbi och höra detta ropade han alltid: "Va e de för jävla ljud jag hör? Ska de bli kattbröllop?"
Fortsättning följer...

Inga kommentarer: