KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

söndag, mars 15, 2009

Tre kolumner

- Nu bygger jag en tre-kolumns bloggmall av den befintliga, sa jag åt huskorset och kattorna i går aftos medan melodifestivalens glittrande primadonnor av alla fyra könen tjöt för full hals i Globen.


XML-koden i min blogg.

Jag har länge velat ha en blogg med tre kolumner. Dock innehåller min bloggleverantörs standardsortiment inte en sådan mall. Återstod att bygga en själv. 

Klockan halv tre i natt var det klart. Ur XML-kodens djungel hade jag infogat koder i den befintliga bloggens källkod så att jag fick en högerkolumn. Det var egentligen inte så svårt. Och nu har man kunskapen att gå in och ändra på bloggens utseende när man vill. Det är kul att inte vara låst til standardmallen.

Ännu har jag inte klurat ut hur jag ska bli kvitt den enerverande "Read more..." länken och bokmärkesikonen under inläggen, men det ger sig, som man säger. Och ni får ju medge att det är snyggt!

2 kommentarer:

brollan sa...

Vad hette Kapten Öfverström i förnamn?

Ole sa...

Viking hette han. Välkommen hem.