KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, mars 13, 2009

Vår?

 

- Nu gor ja ner ti bryggan å mäter is'n, de måst ju för fan va vor snart. Du, Bamsan kommer me å du Måsse stannar inne hos mor, annars brokar ni barra me varann, sa jag åt kattorna.

Bamsan och jag knallade iväg. Först gick vi upp i Sandbacka och tog en bild av Träflyte från ovan.

- De här sir inga mycky ut som vor, du Bamsan, sa jag. - Men enligt min pärsonliga statistik såm börja tie or innan du va född, so ska vi slipp ut me bot'n efter tri veckor.



Sen gick vi ner till Träflyte. Jag högg hål i isen akter om propellern. Trettifem centimeter!

- For si om statistiken håller i or, sa jag åt Bamsan. - Nu gor vi inn å äter rökt brax'n som mor köpte av Henriks fiskbod på Matssons parkeringen.

Bamsan rann iväg. Jag kastade en sista blick på den utmärkta anordningen i Träflytes akter där Bubblan ska hänga i sin talja, och följde efter.

3 kommentarer:

britt sa...

Jo, det är vår! I morse var första dagen jag såg solen när jag kom uppför Herrgårdsbackan! En röd vacker sol i trädtopparna på andra sidan Slottssundet!

Anonym sa...

Även tosarby Pelle har vår.Jag var ner till bryggan min vid Kastelholms slott igår. det var öppet vatten där, och kattsan som legat där hela vintern innehöll en stor abborre.

Ole sa...

Jojo, men ja postor fortfarandä att de e trättifäm cäntimeter is runt husbot'n.