KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

lördag, april 25, 2009

En bra dag, men lång.

Klockan sju i morse när jag startade från Tingöjen såg det ut så här på sjön. Om inte tanken varit alldeles för absurd skulle jag ha sagt: "Det är nästan så man kan bli religös."

Fel datum i kameran. Det skall stå 25/04/2009 på bilderna.

SeaClear, kort lektion för novisen. Titta på sjökortsbilden. Den röda pilsymbolen med linjen är min båt som stävar i den riktning linjen pekar. De blå linjerna är den rutt jag har skapat i SeaClear. Ringarna runt båten är avståndsringar jag kan sätta in vid behov. Just här är det 0,25 M mellan ringarna. I panelen till höger visas information såsom position, kurs, fart, tid till målet m.m. Man ser att jag just när bilden togs har 3h 32min kvar till målet, Embarsund.
Klicka på sjökortet för helskärm.

Skarven om styrbord i Seaclear och...

... i verkligheten.


Sjöbevakningsbåten mötte jag vid Gottholmen. Dom vinkade glatt och saktade hänsynsfullt farten så att teet skulle hållas i min mugg.

Kl 1100 var jag framme i Embarsund och förtöjde utanpå min gamla väninna, den rostiga pråmen. Sen körde jag färja från kl 14 - 23 och nu är det kojdags.

1 kommentar:

John sa...

Very unique blog.
Wow.... Fantastic pictures.

I like your blog.

Please visit:
http://baliholiday-view.blogspot.com

Keep blogging.
Good day.