KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, april 16, 2009

Embarsund, dag ett

Det fanns ett par orsaker till att jag transporterade husbåten och mig själv ut ur Slottsundet i går kväll - stjärnhimlen och temperaturen.
- De e nog bäst att jag tar mej ut till Tingöjen i natt, annars sitter jag nog infrusen här som pinnen i en valioglass i morron bitti, sa jag åt fru Haddock.
Och mycket riktigt. I morse när jag stävade över Lumparna ringde frun och meddelade att hela sundet låg fruset, svanarna och måsarna promenerade på isen och sothönsen åkte kana och nojsade som småungar.

En kvart i åtta i morse seglade jag ut från viken vid Tingöjen. Där fanns ingen is.


Långnäs passerades vid halv tio tiden.



Tjugo i tolv anlände jag till Embarsund och förtöjde husbåten utanpå en gammal rostig pråm. Här ska jag ligga i fem dygn till att börja med.

Klockan fjorton började jag köra färja och höll på till klockan tjugotvå. Nu blir det åtta timmar ledigt och i morgon skal jag köra från klockan sex till fjorton.
God natt!

PS Det känns inte helt fel att bo här i vackra Embarsund några dagar. DS

Inga kommentarer: