KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, maj 13, 2009

Hem från Embarsund. Tranvik pricken.

Klockan 0608 i morse for vi från Embarsund. När vi befann oss i Ängösund ringde S.

"Ja sir att du skriver i bloggän att du brukar gina å fara hursomhelst mellan grynnona när du kör husbot. Hur vogar du lita so po GPS-datorn då? Å ja ger mä nu fan po att du inga vogar kör innanför Tranvikprickin i alla fall!"

"Åjo," svarade jag, "man ser ju ögonblickligen om GPS'en inte visar rätt, det talar den faktiskt om själv också, och i så fall navigerar jag på det gamla sättet, med papperssjökort och kompass. Och innanför Tranvik pricken kör jag alltid, även utan GPS."

Sen snackade vi litet väder och löste några världsproblem.


Husbåten Ole Träflyte innanför Tranvik pricken kl 09:06:20 i morse. (Det inte helt spikraka spåret beror på att jag spelar ukulele och munspel samtidigt som jag styr.)

Klockan 1015 tog Fru Haddock emot och gjorde fast förliga springen vid hemmabrygga

5 kommentarer:

britt sa...

Jo, jag såg att Träflyte låg i hemmahamnen idag när vi kom hem. Vi håller nog koll på er...

Ole sa...

Ja, det blir inga längi. På lörda bär de oo österut...

Anonym sa...

Vi har också gått innanför Tranvikspricken, vi sticker hela 1,50 djupt....
S/Y Lina / Johan

Anonym sa...

Varför nöja sig med pricken, Jag kör alltid innanför kalkhällen. Utan GPS.

Ole sa...

Just det, jag har tittat på det där att köra mellan grynnan och land, men aldrig gjort det. Det finns ju vatten. Nästa gång...
Visste inte att det heter Kalkhällen.