KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, maj 06, 2009

Provkörde Reservfärja 3

Enligt önskemål från ledningen for jag till varvet i morse för att testköra, pina skiten ur, lilla reservfärjan. Hon är nyrenoverad och behövde pressas ordentligt för att kolla att allt fungerar. Först plågade jag Valmetmotorerna en halv timme vid kaj och så gav jag mig ut i Svibyviken där jag lät färjan dansa balett en timmes tid. Tre brister hittade jag som behöver åtgärdas. Det blev tyvärr ingen bild från testkörningen. Jag hade händerna fulla ändå. Men när jag testat klart trynade jag runt litet och såg detta...


Simskälafärjan ska få nya motorer och propelleraggregat. Aggregaten ligger här. Dom vita trummorna är aggregatbrunnarna som skall svetsas fast i färjans botten.

Lamor väntar på sommarens äventyr.

Dåliga tider för shippingfolket. Dom här, och två till, fina lastfartyg ligger upp i Svibyviken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

när är det dags för simskäla att opereras ha du fått nån tid av doktorn sluggo

Ole sa...

Nä, Sluggo, jag känner inte till tidpunkten för operation. Hon måste ju på land när nya propellerbrunnar ska sys dit. Hur det ska gå till begriper inte jag.