KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, maj 05, 2009

Viliga gräjär

Plötsligt ertappade jag mig själv med bloggtorka. Vad ska jag skriva om? Jo, jag kom på det. Jag ska skriva om viliga gräjär som jag inte skulle klara mig utan på husbåten.

Sjuttontums laptopen är oumbärlig. Den är kommunikationsmedel, navigationsinstrument och TV. Hur var det möjligt att vara utan? Och 3G abonnemanget från ÅMT fungerar till belåtenhet.

Bastuspisen Kalle har en tjugoliters rostfri tank som heter Greger hängande på sidan. Fantastico!! När vi eldar i spisen har vi tjugi liter varmt disk- och tvättvatten gratis. Tanken tillverkades skickligt av Greger Johansson, Sundby Svets.

Sothönsen. Vårt främsta nöje och tidsfördriv är att betrakta de här spralliga fåglarna. (Den här bilden visar gubben som kikar efter sin maka som just har dykt under ytan.)

Inga kommentarer: