KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

lördag, juni 27, 2009

Natthamn

"Dom har kampanj på TB, vi far å byter gasbytta," sa Haddock i morse. Hondan äntrades och kursen sattes mot TB-macken i staden där den tunga elvakilos stålgasflaskan byttes mot en dito tiokilos kompositbytta. Det var den första. Nu måste nr 2 förbrukas innan kampanjen på TB tar slut den 19 juli.

Det var mycket annat också, i dag. Mat åt kattmatvraken, något proviant, drycker och grönsaker behövde anskaffas. På skeppshandeln Svampen hittade vi allt det där.

Och sedan var fru H bjuden på sen morsdagsmiddag. Något unik: Tony Bärsärk, 21, sade för några veckor sedan: "Jag vill bjuda alla min tre mammor på morsdagsmiddag men jag har inte tid på morsdagen, det får bli senare." Senare var alltså i dag. Med "alla sina tre mammor" menade Tony mor, mormor och farmor. Och eftersom fru H är mormor så for hon glad i hågen till restaurangen dit Tony hade bjudit.

Nå, vid 19-tiden var allt klart och kapten Haddock styrde Ole Träflyte ut ur Slottsundet. Natthamn togs ett par timmar senare i en favoritvik i Sund.

Natthamn, solstol och druvsaft.


Natthamn, solstol och druvsaft.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag bytte min tunga gasflaska för 3år sen. det finns gas kvar till denna sommars grillning ännu. Häl,Pelle.