KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

lördag, augusti 15, 2009

Ole Träflytes skithus. Nylackad kanot. Förberedelser inför färjtransport till Åbo.

"Sjökalvar i babords sloptank. Egentligen har jag inga tid, jag borde ju få tak på skithuset i dag, men jag måst nog lacka kanoten i eftermiddag när solen har värmt upp tvåkomponentsburkarna. Å så måst jag ju klippa gräs och täcka skithusfönstren med plast eftersom jag ska vara borta i fler dygn"! sa Haddock klockan åtta i morse.

Men dagen började med takläggning av utedasset på Träflyte. Det var bråttom. Algots varv har som bekant upphört att existera. Landskapets alla färjor ska köras till Åbo för underhåll. Således är Haddock och kapten Sand engagerade för att köra två färjor från Åland till Åbo i morgon. Det är ett uppdrag som kommer att ta drygt två dygn. Rapport kommer.

Nylackad kanot.

Träflytes poopdäck. Solpanelen kastar sin skugga på det nya skithuset. Taket var på kl 1545 i dag och då hällde Haddock upp en pint ale och betraktade nöjd resultatet. Ännu återstår att tillverka tre runda fönster/ventiler samt målning.

Dasset har skjutdörr.


PortaPottin i sitt nya rum.

4 kommentarer:

Anonym sa...

skithuset godkännt och sen vilka färjor är på g sluggo

Ole sa...

Töftö reserv till Seglinge, Seglingefärjan och Destia 167 till varvet i Pansio.

Anonym sa...

Är kanoten byggd i fanér?
Mässkalle

Ole sa...

Nä, kanoten byggde jag enligt den så kallade "strip planking" metoden. 5 mm granribbor stiftas på en mall. Sedan beläggs skrovet med epoxy och glasfiber på båda sidor.