KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, september 24, 2009

"Mögel i sextanten,

i sommar har jag suttit 250 timmar vid ratten å jag har lessnat po ti styra," utbrast Haddock i morse.

"Va kan man göra åt de då, ska du anställa en rorsman?" frågade fru H.

"Nä för fan, de finns ju robotar."

"Köp en då."

Sålunda välsignad och godkänd drog Haddock till Kalmers för att hämta Raymarines Autopilot Smartpilot X-5 i akt och mening att installera densamma i Ole Träflyte.

Installationen påbörjades kl 13 och det hela verkade bli färdigt men så upptäckte Haddock att hela jävla anläggningen måste jordas till batteriernas minuspol och sådan kabel (12 meter lång) fattades så nu får slutinstallationen anstå någon dag eftersom Haddock ska köra färja igen, fem dagar framåt.


Raymarine's Smartpilot X-5

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Haddock!!!!! Nu var du smart och tacklade problemet med inköp av en jäkla bra grej.
När vi installierade den i vår segelbåt så blev det oerhört bekvämt att vara rorsman, man kunde ju sitta och läsa en bok i lugn och ro.... Som sagt var Haddock, bra gjort....
Mässkalle

Haddock sa...

Bra! Är det just en sån här, x-5 du har?

Flunkbuster sa...

Tror att Kapten Kolja börjar bli lite lat ;-)

Anonym sa...

Nä en gammal jäkel och som är för rorkult......
Mässkalle

Haddock sa...

Jo, Flunkbuster, den åkomman har jag jag inte varit känd för att lida av medan jag var ung, (66 minus) men nu smyger den på.

Anonym sa...

jaha pilot åt kapten. då börjar de bli dax för nätklyka åt frugan för ett drägligare liv vid nätupptagning. sluggo

Haddock sa...

Jo, fan, jag har alltid trott att man ska blidka dom me blommor, men nätklyka ska de va! Tack för tipset Sluggo.