KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, oktober 27, 2009

800 km längs Via Baltica

E 67 heter den 1630 km långa väg som går från Helsingfors till Prag. Den sträcka som går genom Estland, Lettland och Litauen kallas Via Baltica. Vägen är för det mesta i mycket bra skick, nyligen upprustad med EU-pengar. (Gilla EU)

Ca 400 km av Via Baltica, från Tallinn till Zemite, körde vi i fredags den 23 oktober och tillbaka i söndags den 25.

Som vanligt är det omöjligt att i bloggen berätta om upplevelserna i Estland och Lettland. Starka känslor väcks till liv.

Rånare och banditer som vi blev varnade för...?? Finns kanske, men jag känner mig trygg i Estland och Lettland. Jag tror att risken är lika stor att bli rånad i Stockholm som i Riga, Vilnius eller Tallinn.

Skönt att vara hemma, men människorna vi mött i Balticum glömmer jag aldrig.

Jag skiver mera om Balticum-resan senare....



Bosse "Bussbosse" Ahlnäs från Vårdö, är en hängiven Estlandsresenär. Hans äventyr kan ni kolla på här >>

1 kommentar:

LJ Media sa...

Spännande!
Jag har själv rest mycket i Baltikum, men aldrig kört hela vägen.
Det får bli ett framtidsprojekt.
Ska hålla koll på din blogg framöver.
Estland, Lettland och Litauen är sköna länder att besöka. Rekommenderas varmt!