KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, oktober 13, 2009

Ett uppriktigt menat tack till Kung Neptun för en prima sommar.

"Va påtar du med då"? sa fru H när hon kom klivande in i köket i morronrock.

"Jo, titta på utseendet på rynkorna i sundet. De berättar för mina gråsprängda ögon att vattnet har svalnat så pass att dess densitet höjts till en punkt där man nu kan säga att de e höst. Därför sitter jag å gör en film, en farväl-till-sommaren stillbildsfilm", Svarade Haddock.

"Åkej, när e den klar?"

"Under dan. En del av bilderna å musiken har förekommit i bloggen förut men ögat tröttnar inte på sköna ting."

"Jaja, jag sätter på pannan."

6 kommentarer:

brollan sa...

Jäla bra film, va hettelåten nu igen

Åsa sa...

Härliga sommarbilder och jag undrar också vad det är för låt, den var sk-tbra! :-)

Haddock Hårdhänte sa...

Sailing Home Across the Ocean, Piet Veerman 1987.

Anonym sa...

Den där låten var ju underbar, gick in på You Tube och kollade vad det där var för kille, han hade en hel del fina låtar dät.
Tack för tipset!!
Mässkalle

Ole sa...

Jo bland annat sjunger han oxå "Slavenkoor", Fångarnas kör ur Verdis opera Nabucco. Den gillar jag.

Anonym sa...

jaaaaaa määäääääää.
Mässkalle