KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, november 12, 2009

Kattan Bamsan bjuder på färskt kött mest alla dagar

"Morrhår i utfallsdiket vilken fin råtta! Tack för maten, Bamsan. Du är lika duktig som filippinarna på tankern Alandia Lynx som höll oss med färsk bläckfisk i Medelhavet", sa Haddock och klappade katten som belåtet spinnande hoppade upp i sängen i morse.

När man har kattor som fritt går ut och in genom egen lucka så finner man ofta oväntade presenter på golvet invid sängen på morgnarna. Bamsan är en stor jägare. Hon äter ingenting själv utan levererar allt till husse och matte. På nätterna lägger hon fångsten nedanför sängen och på dagarna på golvet framför köksspisen. Ibland lever bytet också. Då brukar husse få avsluta jakten med sopborste eller liknande tillhyggen. Bamsan brukar då medlidsamt titta på, förundrad över så klumpiga metoder.

Frassen Måns är inte alls lika noga med var han lägger bytet. Han lämnar sina möss och råttor litet var som helst i huset.

Den här hade Bamsan fångat till frukost åt husse i morse.


En duktig jägare vilar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl instruerat dem förstår jag, annars så anser jag att kattor är jäkligt opålitliga...
Mässkalle

Haddock Hårdhänte sa...

En katt är mycket förutsägbar och pålitligare än en hund.

Flunkbuster sa...

Så länge grannkattorna ger f*n i mina talgoxar får de hållas!

Åsa sa...

Folk som gillar kattor är bra människor! ;-)

Ole sa...

Tack Åsa. Så där brukar jag också säga.

Anonym sa...

Då kanske jag är en bra människa också för jag har 4 katter. Pelle.

Ole sa...

Jo, om du tycker om dina kattor är du en bra mänska. :-)

Anonym sa...

Så detta betyder att Mässkalle skall gå å sätta sig i ett hörn och dra något gammalt över sig och inte visa sig mer?

Mässkalle

Ole sa...

Hehe, gör inte det. Det finns hopp...