KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, januari 14, 2010

Nä, bilden ljuger...,

de vart ingen laka i dag heller.

Flunkbuster, e du där? Nu har saxarna betats med huvvä före i tri dagar å ingen laka ha huggi å inga hugger ju gäddorna heller när mörtfan sitter fel väg. I morron betar jag nog med stjärten före!

Som tur e kommer de en å annan gädda på nätet. Lakromskaviaren e slut för länge sen men nu har vi käkat kaviar på gäddrom i tri dagar å de går ju bra de me...


Bilden är från fjoliga vintern

Alla inlägg om fiske >>

5 kommentarer:

Flunkbuster sa...

jahapp, då kan vi med gott samvete avfärda det som en skröna då att laken skulle hugga bättre med betet felvänt.
Hoppas det går bättre med betet rättvänt så du kan få något på smörgåsen igen. :-)

JP sa...

Hallå där kapten! Som ivrig lakfiskare vill jag bara säga att jag tror det där med backande mörter är ett utslag av dålig humor. Själv har jag ALDRIG fått det att funka. Annars har vintern varit gynnsam. På lördag blir det lakbonanza med vitvinstuvad lake och mer rom än vad som är nyttigt. Tillsammans med blinier och, janåvafan, en par klara också! Det ska vara gott att leva. Sedan blir det nya tag med lakorna. Min grabb (13 år) och hans kompisar är för övrigt ännu hårdare än jag när det gäller fiske. Häromkvällen kom de hem med en 3,5 kg lake med 750 gram rom i sig. Den fick de på mete på kvällen. Det är gry i grabbsen! Ha det bra och keep up the work med bloggen. Den är både lärorik och underhållande. Sådana kombinationer hör inte till vanligheterna.

Åsa sa...

I kväll när vi var till Lemland blev jag erbjuden två ganska små lakor och klart att jag tog dem.Det var inga romlakor, men stuvad lake får väl duga..
De hade kommit på nät tillsammans med en massa sik, abborre och en stor öring, sa de

Ole sa...

Nå, de va värt ett försök, Flunkbuster.

Just det JP, hade för mej att jag läst nånstans att du var en ivrig lakfiskare. Tack för bloggrecensionen (har även glömt att tacka för att du puffade bloggen i bladet en gång)!

Åsa, du använder väl vitvin i stuvningen, som JP?

Åsa sa...

Jag har inte gjort det tidigare, utan gör som mamma alltid gjorde, gned in bitarna med ättika och salt och sen mjölas de och lägges i grytan med smör, men jag funderade på att pröva vin den här gången.
Jag väntar på mera lake, men jag "bannade" den unga mågen att ta upp så små lakor, de ska va stora honor, men han lär sej väl..