KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, januari 20, 2010

Om dom ändå hade vett att hålla käften...

Den röda texten är en anonym sms-insändare i gårdagens Messa Nyan i tidningen Nya Åland.

"Tänk vad man får stå ut med när man väljer att bo på Åland och ändå vill fara bort och se lite annat. Först Isabellas otroligt obekväma vilstolar i sittsalongen. Sen är det trångt på bildäck och bilarna som ska till Åland är inklämda mellan två rader långtradare varav de flesta skitiga. Så jag var ganska svart-grå själv innan jag var framme i min bil. Vart ska jag skicka tvätträkningen och gärna tips på en bra massör?"

Känner en svårbemästrad lust att spåra upp den anonyme och pissa på förarsätet i hans bil...

Hur i jessunamn är du mänska skapt som täcks skriva en sån insändare i dessa dagar? Du borde landsförvisas. Flytta till Haiti, Somalia eller Afghanistan!

Förresten, vid närmare eftertanke; jag är en förbannat bra massör. Lite hårdhänt bara, har lätt för att åstadkomma blåmärken och knäckta ben och så, men det ger sig. Ta gärna kontakt!


Överlevande...


och döda i Port au Prince...

Bilderna är från Financial Times: http://www.ft.com/home/uk

6 kommentarer:

Pettas sa...

Jag hjälper gärna till med masserandet!:)

Ole sa...

Jo, du kan ta från midjan neråt. Du har fria händer... Jag ska titta bort.

Åsa sa...

Jamen jag tänkte samma sak.. Hur fruktansvärt bortskämda & bekväma börjar vi bli?

Pettas sa...

Är du säker på att det är en karl?

Uffe sa...

Kölsvin och långhalsar! Stryk flagg kapten! Förresten finns där lika mycket under midjan som mellan öronen, så är det ingen fara!

Ole sa...

Ber om ursäkt, jo. Flaggan e struken.