KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, januari 13, 2010

Så här läser ni blogg

Bilden från: http://crazy-jokes.com/

Efter 2½ år som bloggskrivare vet jag en del om hur ni läsare surfar på nätet. Måndagar är ni ivrigast. Om vi sätter besöksfrekvensen på måndagar til 100, så ser resten av veckan ut så här: tisdagar 95, onsdagar 90, torsdagar och fredagar 80, lördagar 70, och söndagar 80.

På dygnsbasis ser jag att tre toppar inträffar: 07-09, 15-16 och 20-21.

Det här gäller ju min blogg. Andra bloggar och hemsidor har säkert annan statistik.

Tack för att ni läser!

2 kommentarer:

Pettas sa...

Ja och med nöje också!:)läser jag din blogg.

Mina bloggläsare är nattsuddar tills största delen, det händer mest när jag sover, men givetvis även under sena kvällen.
På dagtid kan man läsa av hur folk har det på sina respektive jobb, ibland väldigt tråkigt och då går statistiken upp.

Ole sa...

Just det. Besökstoppen på min blogg mellan 15 och 16 på dagarna är intressant. De besöken görs av folk på jobbet, genast efter eftermiddagskaffet, antagligen.

Och din, Pettas, välskrivna blogg är i en klass för sig.