KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

lördag, februari 06, 2010

Borghill, olydig, 92, ringde:

"Kom hit på kaffe! Ja sku behöv tal veddä. Ta me kartorna över Stornäset."

När Borghill kallar lystrar man. Jag for iväg till Sundby.

Vi satt med näsorna över Stornäskartorna och diskuterade golf, turism och vad som vore bäst för Sunds kommun och för Åland.

"Holis paller! Om vi ska ha en golfbana till e de ju klokast ti bygg den på Stornäset, vetja"! säger Borghill.

Utomåländska läsare vars kännedom om Borghill är liten kan förkovra sig här >> och här >>


Borghill. (Foto Jacob Saurén/Ålandstidningen)

3 kommentarer:

Pettas sa...

Snällt av dig att göra henne yngre, men jag har för mig att hon är född 1919 liksom min mor var. De gick tillsammans i Tosarby folkskola. Men kanske hon redan på den tiden var framåt och fick vara med de äldre?
Naturligtvis, vid närmare eftertanke, så var hon framåt redan då, hon är ju född sådan, den goda Borghill.

Pettas sa...

Nähä, jag hade fel. Det var Bengt hennes yngre bror som var klasskamrat med min mor. Bara för ordningens skull hälsar Karin glatt

Krister sa...

Mej bjöd hon på bensoppa ang. stornäset och sa samma sak men jag höll inte med henne,kommer ihåg hennes motstånd till sk gesterbybackens ombyggnad,men de e väl lättare att säga ja då de drabbar andra forts..följer