KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, februari 25, 2010

Läsning

Klockan två i natt vaknade jag och kände hur myriader av elakingar rev i luftrören. Det blev att ta det lugnt i dag med läsplattan i handen. I eftermiddags var befintliga böcker utlästa så jag satte mig i datorfåtöljen och besökte Bokus där jag inhandlade tre böcker:

Fabrikör Liljeroos luftskepp av Aarto Paasilinna
En kissnödig hund i Sahara av Björn Fundberg
Snabba cash av Jens Lapidus

När det gäller Aarto Paasilinna är han en favorit. Har läst alla hans böcker. Björn Fundberg känner jag inte alls till, får se om han duger. Jens Lapidus tar jag i bakvänd ordning. Jag har läst hans nr två "Aldrig fucka upp" och nu är det dags för föregångaren "Snabba cash." Hans tredje, "Gänkrig 145", ska jag köpa senare.

Arto Paasilinna

Inga kommentarer: