KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, februari 17, 2010

Måste man titta?



Haddock, som inte så värst fastsurrad vid teveapparaten ens när det är OS i Vancouver konstaterar ändå att man väl måste kalla Kalla en het skidåkare. Såna här ordlekar om Charlotte Kalla duggar tätt som grässtrån på en golfbana i dessa dagar.

Träffade en bekant:

"Hurede, du e solbränd?

"Jo, jag har vari två veckor på Canarias, men jag måsta ju hem ti OS. De e tur att man e pensjonär å har nättren ti förfogande."

"Hem till OS? OS är ju i Vancouver, Canada."

"Hahaha, lustigkurre, man måst ju hem å si på OS i teve."

Många ser det som en medborgerlig plikt att titta på OS. Fast på varma Kalla tittar man ju gärna! H tittar hellre på den söta flickan i en intervju än i skidspåret.

I Vancouver har H dock varit några gånger och lastat skogsprodukter för Fjärran Östern.

Nä, tacka vet man Töftöfärjan. Där har man åtta stora fönster i styrhytten med lika fin bild som i den finaste LCDHD - teve. Om en stund far H dit för att köra nattpasset 22-06.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nog trodde jag att du var idrottsintresserad...
Mässkalle som e det..

Ole sa...

Nädu, Mäskalle, mest betraktar jag nog de ohederliga spektaklen med ett förvånat finger i en häpen mun. Jag följer med och har hyfsad koll på medaljläget, men att sitta och glo i timmar, nej. De idrottsevenemang som får mig att vistas mest framför teven är fotbolls-VM och Finnkampen. Och då hejar jag på Finland så fönsterrutorna skallrar.

Ole sa...

... hejar i Finnkampen, alltså. I fotbolls-VM är ju Finland inte mycket att hurra för!