KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, februari 15, 2010

Sjöbuss i Budapest

"Hörrdö, vafför i Sjöbergs namn ha inga våran navigation nånsin fört oss ti Budapest, de e någe vi ha missa i ruttplaneringen", hojtade jag åt frun när jag såg denna film." Vi sku behöv sätt opp som mål att vi ska åk sjöbuss på Donau innan vi kilar västerut mot den nedgående solen."

I onsdags skrev jag om amfibiebussen i Skottland. Jag forskade vidare i saken. Det visar sig att det på många håll i världen redan finns sjögående turistbussar. Till exempel denna i Budapest. Titta på filmen. Den är bra!


3 kommentarer:

Pettas sa...

Till Budapest skulle det vara fest att fara. Jag läste en bok som hette Fest i Budapest för många år sedan och jag har aldrig glömt den. Den var tragikomisk och beskrev Budapest jättebra från en infödds ögon sett.

Anonym sa...

Skulle inte du hjälpa till å flytta en soffa???
Mässkalle

Ole sa...

Vafan, medan man flyttar soffor får man väl drömma om Budapest. Soffan är transporterad till full belåtenhet. Och filmen Farsan har setts så som planen var!

15 februari 2010 21.02