KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, juli 07, 2010

Spanien vann!!

Bläckfisken Paul och Haddock tippade rätt!

Kapten Haddock...

och bläckfisken Paul är bra på att tippa fotboll.

"Vid Neptuns slemmiga skägg, jag hade tänkt hålla på Tyskland i VM-semifinalmatchen i kväll men nu läser jag här på nätet att Paul håller på Spanien. Bläckfisken Paul, fader Neptuns vise undersåte, kan inte ha fel. Jag ändrar mej, jag håller på Spanien", sa bloggkaptenen åt frun i kväll innan matchen började.

"Bra, då håller jag på Tyskland", sa fru H.

Paul och Haddock tippade ju rätt - igen. Där ser man...

Så här såg det ut när Paul tippade Spanien som vinnare. Den häpnadsväckande bläckfisken har tippat rätt vinnare i alla Tysklands VM-matcher 2010!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tittade ut genom fönstret i färjstugan vid halvtretiden natten mellan fredag och lördag. Vad i h-e, är det flygande holländaren? Snabb spurt upp i färjan och titta i kikaren. Det var Haddocks som gick norrut genom sundet mitt i natten. Etablerade telefonkontakt för att fastställa om Haddocks kommer in i vårt revir i laga eller olaga avsikter.

Captain Morgan (tidigare känd under namnet kapten Sand)

Ole sa...

Hej Captain Morgan! Hederliga var avsikterna.