KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, september 23, 2010

På vissa hotell

är badrummen inte längre badrum...

En gång i våras konfererade kaptenerna Haddock och Morgan om kraven på hotellstandard under Budapestfärden.

— Billigt blir bra, även bad i korridoren duger. Vi ska ju vistas på rummet bara några timmar per natt. Det ska ju för fan inte bli nån semester när vi far på semester. Pengarna ska spenderas på upplevelser och god mat och dricka, inte på dyra hotell, enades kaptenerna om.

Nå, lågbudgethotell bokades men korridordass blev det då rakt inte, snarare tvärt emot. Som tidigare berättats var badet på hotell Innside by Meliá München Neue Messe (vilket namn) en kakelklädd del av själva hotellrummet och duschkabinen stod bredvid sängen. Snyggt, prydligt och annorlunda.

På Bed-Breakfast Hotel Budapest väntade sig resenärerna spartansk enkelhet eftersom det var ett billigt hotell.

— BUBBELBAD BREVE SÄNGEN! hojtade captain Morgan när han klev in på rummet.

Mycket riktigt. Vid fotändan av sängen stod ett rejält tilltaget bubbelbadkar och glänste. Ville man förflytta sig från sängen till baljan behövde man sätta foten i golvet bara en gång.

Duschkabinen....


i vilken bloggfrun här tar en dusch, står bredvid
sängen på Innside-hotellen.


Captain & ms Morgan provsitter bubbelbaljan på hotell
Bed-Breakfast Budapest. Fotografen sitter på sängkanten.


6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag ser att vi inte ska bo på samma hotell som sist när vi åker nästa gång :-) Drar en grej om dig och don blogg idag.

Anonym sa...

Jäklar va häftigt alltså, var det bara tur att ni fick det så häftigt eller var det kaptenernas långa erfarenhet av resor som gjorde att ni hamnade så rätt?

Mässkalle

Livsnjutaren sa...

Vilket härligt rum. Heter stället som du skriver Bed-Breakfast Hotell Budapest. Gissa om jag ska släpa med mig älsklingen dit.Jag lägger mig som följare här. Trevliga bloggar får man inte nog av. Kom gärna in till mig och se hur jag har det i svampskog och höstmys.Kram fia.
Httade dig genom Fru Venus härliga blogg.

Knasterfaster sa...

Det där var ju fiffigt! Skulle kunna tänka mig att ha så där nära mellan säng och dusch/bad här hemma också. Särskilt praktiskt skulle det vara i tonåringarnas rum. Jag kom också hit ifrån fru Venus. Skepp ohoy!

Ole sa...

Hej, tjejer! Jo, hotellet hette så och jag har redan tittat in på era trevliga bloggar. Tack och välkommen som följare, livsnjutaren.

Ole sa...

Mässkalle, det var nog mera tur än skicklighet :)