KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, september 15, 2010

Till Budapest

— Du får väl knyta en slips eller en rejäl repstump runt någon utstående kroppsdel så du inte glömmer och står utan kamerabatteri i Budapest som du gjorde i Jönköping, sa bloggfrun hemkommen från den Kalle Moraeuslösa Kalle Moraeuskonserten idag.

— Hehe, jag har redan ordnat den saken. Två batterier, ett i kameran och ett i väskan, är laddade till full potens. Det ger sexhundra bilder, det!

— Nå, jag skriver i alla fall kamera här på checklistan som jag håller på med.

— Gör du det, men jag e orolig för en annan sak. Amfibiebussens hemsida, Budapest Riverride, ligger nere. Dom  har väl inte gått konkurs? Om inte jag får åka buss på Donau blir jag bitter och vrång i Budapest.

— Hu, hoppas bussen går, sa frun och fortsatte med checklistan.

Riverride's buss på Donau

4 kommentarer:

Pettas sa...

Så konstig du kommer att se ut med ett rep runt ena örat:).
När far ni? Du håller väl oss uppdaterade, så vi andra på ön får åka med på ett hörn oxå?
Hälsa din kloka bloggfru!

Ole sa...

Jojo, datorn ska med. Det kommer rapporter.

Marianne sa...

Ha en trevlig resa!

Ole sa...

Tack, Marianne. By the way, lånkokslammgrytan i din blogg låter god. Ska prova.