KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

söndag, oktober 03, 2010

Blondinbella och Kenza

hade besök av Haddock idag. Bloggskepparen verkställde hos damerna en grundlig kontroll och fann intressanta grejer. Den här granskningen initierades av  Fru Venus. Hennes blogg har ett inlägg om bloggar idag, vilket fick Haddock att tänka till.

Kenza Zouiten



Isabella Löwengrip
Kenza Zouiten och Isabella Löwengrip alias Blondinbella skriver Sveriges mest besökta bloggar. Hur många besökare dom egentligen har tvista de lärde om, men 300 000 per vecka är en siffra som nämns. Det blir i runda slängar 42 800 besök om dagen. En snabb koll på damernas bloggar visar att de får sisådär 60-70 kommentarer om dagen i genomsnitt. Det betyder att ungefär var 650:de besökare kommenterar.

Allsmäktige Neptunus! Om den statistiken stämmer på andra bloggar skulle det betyda att Haddocks blogg, som föräras med ungefär två kommentarer per dag, (tack fru Venus, Pettashäxan och Mässkalle) har 1 300 besökare per dag, eller?

Nä, det stämmer inte. Nedanfinnandes tabell visar den gångna veckans siffror för denna blogg. Inte precis siffror som matchar Blondinbellas och Kenzas men om Haddock hade skrivit om samma saker som Blondinbella och varit välsignad med hennes exteriör hade nog siffrorna sett annorlunda ut.

Intressant är att den här bloggen har mer än dubbelt så många läsare i Finland som på Åland och även i Sverige är läsarna fler.

Men gadgeten som visar bloggföljare får Haddock nog dölja igen. Sju följare på tre år är inte mycket att skylta med.

Tabellen går att läsa om man klickar på den.




7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha, det var "Kissie" som varken kunde skriva eller räkna :-)) Jag tycker att du ska behålla följarrutan, för då kan dom som vill visa sitt intresse! Dessutom vet jag att du har många läsare som aldrig ger sig till känna (de som tipsat mig) och många runt om i Sverige länkar till dig nu ;-) Sen ska man ta besökarstatistiken med en nypa salt. Jag har förstått att de som vet hur man ska göra kan ställa in sin räknare på att ett besök ger ex. 25 besökare i räknaren, men hur kul är det? Nä, kör på som du brukar, det intressanta hos dig är att man aldrig vet vad du bjuder på för dagen!

Pettas sa...

Håller med fru Venus, kör på som du brukar, siffror är bara siffror och säger inte allt. Blondibella och många andra modebloggar har mängder av besökare och kommentarerna handlar om vackra väskor, skor, läppstift och dylikt. Vill vi har flera följare så skall vi nog ändra inriktning på våra liv, tror jag och där finns inte utrymme för fiske och båtfärder, helt säkert. Där handlar det om outfits (utstyrsel är fel ord, låter inte lika sexigt antagligen). Vi vanliga människor behövs för vanliga människor.

Anonym sa...

Jag e ju också en följare Ole men vet ju inte hur man blir en officiel sådan, e ju inte expert på det här mä datorer, dum i huvet jag.....
Mässkalle

Ole sa...

De e väl bara att klicka på "följa" längst uppe till vänster, tror jag, å fylla i lite grejer.

Christoffer Sandberg sa...

Tjenare Ole.

Hade varit intressant att se besökare istället för sidvisningar :)

Vill även passa på att ge dig ett STORT tack för länken ute till vänster. Otroligt snällt av dig + att det är riktigt kul att du gillade vad du såg under ditt besök!

7 följare är verkligen inte illa pinkat! Själv har man 3 st (officiella) sådana sedan juli 2007.

Hulda sa...

Men du, skit i följarnuffrorna, de är inte så hemskt intressanta. Det viktiga är bloggens innehåll! Och via den förtjusande Fru Venus har jag hittat dig. Och gillar vad jag läser! Så kvalité är bättre än kvantitet!! För inte är det särskilt intressant vad de där brudarna skriver. Och förresten såg jag en film på den där kisse, som visade fingret åt en blondin och det var fuuuult! Så beter väl sig inte du? Nej, käre sjökapten, fortsätt i din andra, du är greit!
Hulda

Ole sa...

Tack för värmande ord, Hulda. Gillade vad jag såg hos dej också, när jag tittade in. Fixar en länk. Hälsa Lilla Vargen :)