KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, oktober 06, 2010

Färjsundsfärjan

När jag började bygga min översikt över linfärjorna på Åland skrev Bosse Taipale i en kommentar att jag inte skulle glömma bort linfärjan som transporterade folk och fä över Färjsundet före bron blev färdig 1937. Nå, meningen med min färjsida är att visa de färjor som är i trafik.  Ändå är det onekligen ett intressant foto Taipale har på sin webbsida. Det borde ju finnas folk i livet, 80-åringar eller så, som kommer ihåg den sista Färjsundsfärjan och kanske rentav åkt med den. Det vore trevligt att prata med en sådan person.

Om jag förstått Taipale rätt är bilden från 1909.

Färjsundsfärjan. Foto: Reinhold Hausen

2 kommentarer:

Pettas sa...

Jag borde ha någon bild från Färjsundsfärjan i gömmorna. Skall försöka söka fram en sådan när tider blir. Mina morföräldrar bodde vid färjfästet på Haraldsbysidan så ...

Ole sa...

Ja, det skulle vara trevligt att få se någon bild nyare än 1909.