KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, november 24, 2010

Hårt väder

Kolla här >>

8 kommentarer:

BP sa...

Här kan du se en riktig för/bog! Satan så där skulle alla fartyg vara skapta! Den lär ska vara inspirerad av vikingaskeppen.


http://www.youtube.com/watch?v=Mqcpe5au_7M&feature=player_embedded

Kapten Haddock, sa...

Nå, det där e ju ingenting nytt för den här bloggen. Ullstein X-bow har jag skrivit om flera gånger redan Tillexempel den 24 mars 2009. Om du vill kolla i arkivet.

BP sa...

Yes X-Bow är inte nytt, men mig veterligen har det inte beställts någon lastbåt ännu med X-Bow.

Får man den att funka i isen så får dom gärna kapa av bogen på Misida och svets dit en X-Bow istället!

Fru Venus sa...

Ja, jag är glad att jag sitter hemma i soffan!! Fy 17 sa vi alla här hemma!

Pettas sa...

Jaa, det hjälper knappast att dra täcket över öronen och krypa in i kojen och tro att man kan sova sig över en sådan färd.
Vilka sjömän det finns!!

brollan sa...

Ungefär sådär rullade SS Indus 28 dygn i sträck på Nordatlanten vintern 67 Berättelsen om detta finna att läsa under rubriken "Sjömans berättelser" på denna blogg.

Kapten Haddock, sa...

Gumorron BP. Jag läser att Ullstein kör hårt för att få någon att beställa ett fartyg med X-bow. Jag tror själv på konstruktionen, absolut. Ullstein har ju visat att X-bow är bättre.

Och så uppmanar jag er att lyssna på Brollan och läsa om Indus, finns under "Sjömän berättar" i denna blogg

BP sa...

Gumorron. Jag tror att problemet är att X-Bow ju är patentskyddad vilket kanske gör att om man vill bygga båt blir man hänvisad till norska varv. Norska varv bygger nästan bara off-shore båtar idag eftersom konkurrensen med andra varv är för hård vad gäller lastfartyg.
Och som vanligt är det ju pengarna som styr.. även om man med denna teknik skulle få ett mera konkurrenskraftigt fartyg.