KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, november 16, 2010

#%&##^**&& Microsoft Explorer

Ny blogg igen!

När det började droppa in meddelanden om att bilden i blogghuvudet var svart i vissa datorer fick jag genast en misstanke. Det är väl Explorer som jävlas. Mycket riktigt. En snabbkoll visade att i Google Chrome, Firefox, och Opera fungerade bloggen perfekt men i Explorer visades bara ett kolsvart fält i blogghuvudet. Explorer klarar inte av de rundade hörnen som fanns i den bloggmallen. Det är inte första gången jag har problem med  Explorer och det finns ingen orsak att använda den. Själv har jag aldrig använt Explorer. Jag tycker att Firefox är bättre och säkrare och sedan Chrome kom för ett par år sedan är det den som gäller för mig.

Nå, eftersom de flesta använder Explorer, bara för att den följer med när man köper dator,  blev det till att byta till en bloggmall som Explorer klarar av och den ser ni här och nu.

Inga kommentarer: