KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, december 17, 2010

Den vindrickande tanten

som sitter ett par bord ifrån Haddocks i Amorellas cafeteria har varit med om mycket. Nästan skeppsbrott i svår storm utanför Kristiansand. Nästan kraschat på ett flygfält i Thailand. Nästan dödad när hon åkte i en buss som nästan körde i diket. Nästan drunknad när hon greps av hemska strömmar på en plaja någonstans. Allt detta berättar hon högt och tydligt för sin väninna och alla inom femtio meters omkrets som inte kan undgå att höra på.

Haddock överväger att snart be henne hålla käften för hon stör.

Men intill dess kan man konstatera att Amorella niger sugande mjukt i en grå sydlig dyning på Ålands hav. Ingenting märkvärdigt. Det hindrar inte fru H att käka räksmörgås.

Men ankarna är inte hivade tajt. Det dundrar i bogen när skutan dyker i dyningen. Men det hörs väl inte upp till bryggan. Får väl be dom tajta ankarkättingarna. Allt måste man hålla koll på. Kan inte lita på någon.

Marhällan

Den obligatoriska bilden av Marhällan. Så här såg hon ut idag. Inte ser hon så tokig ut för sin ålder, 73 år.

Birgitta

Haddocks egen datorhörna på Amorella.

Nu ska kärringen ombedjas att dricka ur vinet och prata i normal decibelstyrka.

Apropå kärringar: När Haddock rattade Hondan mot staden idag körde en skrothög med nedisade rutor ut på vägen i Ämnäs så att H nödgades nödbromsa och fick lätt sladd på den isiga körbanan. Kvisthögen fortsatte sedan framför H i 50 km/h på 90-vägen.

— Satans jävla dåre, ger mej fan på att det är en kärring, sa H.

— Jag tror att det är en gammal gubbe, sa fru H.

När H fick möjlighet att köra om efter Karrböle vägskälet kunde man mycket riktigt konstatera att det var en kärring som körde risknippet. Inte var hon gammal heller.

På Haddocks “vad var det jag sa?” replikerade frun att det verkar finnas en och annan dålig bilförare även bland kvinnor.

5 kommentarer:

Hulda sa...

Jag lovar, såna fräcka bilförare brukar alltid vara karlar, iaf här! Utan hatt! I tjugotrettårsåldern, typ.
Damen med olyckorna, hon hade väl kul iaf, hahahaha... efter det olycksdrabbade livet kanske hon behövde pimpla vin, men inte dela med sig av livet till alla, förstås. jag kan också irrietera mig på folk som tvingar på andra hela sitt liv. Haha, kom precis på att jag nästa gång kanske ska lägga mig i samtalet! Och börja ställa massa frågor, kanske lite privata, typ... tänk om personen tystnar då... måste prova.
Hulda

Pettas sa...

Intressant det där med bilkörandet. Så brukar våra diskussioner också vara...Uffe är säker på att det är en kärring och jag är säker på att det är en gubbe...undrar hur det kan bli så?:).För det mesta så är det ju en gubbe som kör precis så där...
(hoppas att Uffe inte läser det här nu:))
Du får bjuda damer som pratar som pratar om hur de nästan har dött många gånger, på mera vin...så kanske de somnar....
Så brukar jag göra redan efter ett halvt glas, ungefär. Då hinner man inte prata särskilt länge:)

Anonym sa...

Rishögen stämmer på en yngling utan hatt men körsättet är utan tvekan en kvinnas.

Kapten Bredfock

BP sa...

Jo lika bra att säg åt dom! Isabella la väl av båda släggorna vid Bogskär för en par år sen om jag minns rätt.

Fru Venus sa...

Ja, nån enstaka kanske det finns, jag är jättebra!! :-))))