KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, december 30, 2010

Jag har tänkt på en sak:

När jag står i Miramarparken tillsammans med 890 andra personer klockan 23:58 i morgon kväll och häller bubblande vätska från en bukig flaska i ett glas, lyfter glaset, ropar skål och Gott Nytt År, dricker och ler lyckligt. Vad gör polisen? I Mariehamn är det ju förbjudet det jag gör, kanske. Polisen kan ju inte veta att jag har alkoholfritt bubbelvin i flaskan. Eller utgår polisen ifrån att det är alkoholfritt bubbel i alla flaskor?  Vi får väl se. “Du ska bli varse”,  som Jussi Henriksson, frid över hans minne, skulle ha sagt.

9 kommentarer:

Pettas sa...

Onekligen en mycket intressant fråga! Få se hur det går?
Ha det gott i vilket fall som helst. Hur vet du att ni blir 891 personer ?

Kapten Haddock, sa...

Nänå, de vet jag inga säkert men åtminstone så många måst de väl bli. Dom ska väl inga täckas me mindre, marjehamnarna, dom har ju fått en ny fin park me isskulptur å program å fyrverkeri å Katarina Gäddnäs å...

Anonym sa...

Kan man skymta ett stänk av avundsjuka?
Mastermariner

Anonym sa...

Om du kör bil så är det bäst att du har alkoholfritt i pavan och det har nog lagens långa arm några åsikter om, klart om du tar träflytet till stan så kan du ta dig en jamare för Algot Johansson har brutit isränna till färjsundsbron idag-

Eriksson

BP sa...

Tänk på vad Edgar Ström sa!!

Anonym sa...

På tal om annat ni som vet en massa hur ser isläget ut i dagens läge kan man börja köra bil på isen ut till skärgården eller är alla isar för svaga?

Kapten Haddock, sa...

Jo, härrigud, de blir kanske isvägar i vinter men inte ännu. Håll dej på land bara, eller åk färja.

Anonym sa...

Jo det är klart en jamare eller många då kan det bli 48 tim i buren. ÖS Eriksson fyller 47 1 jan,tror BP vad jag menar

Eriksson

Anonym sa...

De ä bara å blås.. sa Ingemar Stenmark!