KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, januari 13, 2011

En fiskehistoria

Nokia-elektroniken pep och levde i byxfickan. En hastig blick på skärmen visade att det var storskrävlaren kapten Bredfock som ringde.

“Hej, va gör du din gamle pirat?  skottar snö? hä, hä, hä, eller sitter du fastfryst me kulorna i nätvaken?  he, he, nä, fy fan, du vet, här ligger vi på Grand Bahama me jåtten i en liten vik å de e sol å palmer å sand å rom å pinja kålada å bruna pattar å tjugiåtta grader i sjön å efter lunchen fira jag dingen i sjön å slängde i några spön å vobblers å drog opp några fiskar å sen förtöjde jag ve akterhyllan å klev ombord för å ta en liten siesta å kaptenskan sa att hon skulle ro bort en bit me dingen å ankra å sola å läsa för att jag snarkar så jävligt å då sa jag att hon skulle låta spöna å fiskegrejerna va kvar i dingen för jag ska ut igen efter siestan å så for hon å när hon hade ankrat å låg i dingen å läste kom en patrullbåt från hamnen me en uniformerad snubbe ombord å sa åt henne att här e fiske förbjudet å hon sa att hon inte fiska utan att hon låg å läste men då sa gubben att hon har ju utrustningen å då räknas det som försök till tjuvfiske så han måste nog skriva ut en ticket böter å då sa kaptenskan att hon ska anmäla honom för sexuella trakasserier å då sa han att va fan, jag har ju inte ens rört vid din båt, å då sa kaptenskan att nej,  men du har ju utrustningen, hö, hö, hö, hon e vass, kaptenskan, som en mistral i Lyonbukten, om hon blir retad, jo, nä, nu får jag sluta, doradon lurar mellan korallerna, tyna inte bort i D-vitaminbrist där i snömassorna, hö, hö, vi hörs, hej.”

“Jamen, vi såg solen i tie minuter idag å de va en plussgrad...",  försökte jag men Bredfock hade redan tryckt av.

Inga kommentarer: