KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

söndag, januari 16, 2011

En panoramabild

blev det också idag. Bilden omspänner 122 grader av horisonten och består av tre bilder som jag tog med ca 30 procent överlappning. Bilderna "stitchade" jag sedan samman i programmet Microsoft ICE. Första gången jag provar detta. En aha-upplevelse igen. Det är ju fantastiskt, det går att göra 360-graders bilder. Den här bilden är stor, nästan 6000 pixels bred. Här i bloggen kan jag dock inte lägga ut en så stor bild men klicka på den, först en gång, och så en gång till, så blir den ganska stor.

Kastelhols slott. Panoramabild, 5964 x 1686 pixels.

4 kommentarer:

Pettas sa...

Jättefin bild, när jag klickade andra gången blev datorn för liten:).

Anonym sa...

Och en snygg bro över sundet, jag var med och byggde den början-mitten på åttiotalet

Eriksson

Anonym sa...

Det verkar som att Christa har stora problem på Lumparan just nu, kommer bara fram ett par båtlängder åtgången.

Eriksson

Anonym sa...

Snyggt Ole.

Mässkalle