KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, januari 21, 2011

Husbåten Escargot

Husbåten Escargot
— He, he, rabarber i rundhuset, YLE har oss fortfarande kvar på webben, skrockade Haddock när han oförhappandes googlade fram det gamla teve-programmet där Haddocks medverkade
med förra husbåten Escargot i programmet Strömsö. Läs mer på YLE >>

Jo, det här har jag skrivit om förut, men med tanke på att läsekretsen har ökat med 500 procent sedan dess  så finns det kanske läsare som inte har sett det.

Det var i augusti 2003. Escargot seglade sin nästsista säsong. Hon hade tjänat Haddocks väl i över tio år men nu fanns redan Träflyte på skissblocket.

Nåväl, i varje fall så ringde gänget från Finlands svenska television och frågade om Haddocks med  husbåt kunde tänka sig att vara med i programmet Strömsö . Det kunde dom. Filmen sändes sedan i teve den 14 september.

Fina minnen. Husbåten Escargot är också indirekt orsaken till att Haddocks flotta utökades med Hulda. Arma Hulda, som har stått bortglömd och presenningstäckt på en trailer i tolv år. Nu ska det bli ändring.

Det kommer rapport.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Helt underbart!! :-)

Hulda sa...

Escargot var fin! men vad är det jag läser, att Hulda ligger under en pressenning? Det gör jag icke! Jag sitter på min bloggpall, kapten Haddock. hihi....
Hulda

Kapten Haddock sa...

Min Hulda :) har blivit försummad i decennier. Nu ska jag gottgöta allt. Det klarnar vart efter här i bloggen.

Anonym sa...

Är det snurrebåten som heter hulda?

Kapten Haddock sa...

Just det, snurrebåten, hardtopparen Hulda, vars avdammning och iståndsättande medelst tvättning, målning och diverse snickrande av inredning samt införskaffande av ny (möjligen begagnad)motor försiktigt har inletts.