KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

lördag, februari 26, 2011

— Fiasko å flaskhalsar,

va e de för fel på er?



Bloggens forum Frivakt sjuder av liv. Humoristiska, intressanta och lärorika inlägg publiceras på löpande band — av två personer. Varför i herrans namn e de bara Eriksson å BP som håller forumet igång? Bloggen har 1500 unika besökare och 4000 sidvisningar i veckan. Nog borde det väl bland denna ansenliga mängd rediga medborgare finnas några till som har något att säga...

Frid på planeten å trevlig veckoända.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bomber&Granater som en annan känd Capt.Haddock uttryckte sig.
Jag får tacka att ni tycker att endel av kommentarerna kan vara intressanta vissa lite mindre, men jag tycker att den här bloggen är MYCKET bra då man får reda på mångt och mycket vad som händer i "sjöfartsvärlden", tack för det.
Sen kanske man kan tycka att jag skriver lite för mycket, men tyvärr så blir det så när man hör eller ser något intressant.
Haddock jag hoppas att du inte stänger ned forumet "frivakt".

Ha en trevlig helg på Er alla och glpm inte att mata småfåglarna och rådjuren. (vet någon var man kan få tag på billig mat till dessa arma djur)?

Eriksson

Kapten Haddock sa...

Du skriver INTE för mycket Eriksson. Dina inlägg är fyndiga och humoristiska och innehåller sånt som den här bloggen helst ska handla om. Fortsätt med det!

Anonym sa...

Hur bra är du på att besvara inlägg?

Kapten Haddock sa...

??? Hyfsat bra, eller? Och drömmen är att forumet ska leva sitt eget liv utan min inblandning överhuvudtaget.

Anonym sa...

Haddock sköter det här utmärkt och kastar lite bensin på elden när den håller på att slockna

Eriksson

Georg sa...

Håller med Captain H. om att du Eriksson inte "skriver för mycket" - det är speciellt intressant för mig att läsa de trevliga inläggen om diverse glädjeämnen visavi problem i jobbet, i dagens aktiva sjöfart vill säga. Det är nostalgi för min del.
Jag gillar också starkt allt "prat om fisk" i form av mat - även om jag ofta håller på att krepera av flödigt snålvatten! Good hunting till alla och tack för trevlig läsning säger Georg

Kapten Haddock sa...

Jo, också BP's korta glimtar av problem och glädjeämnen i en skeppares vardag är mycket trevlig läsning.

Anonym sa...

Absolut, BP direkt rapporteringar är mycket intressanta och ibland mycket roliga att läsa utan censur.Och Haddocks stora berättarkonst från dom stora haven är en fröjd för sinnet att läsa.Kul att "Georg" kastar sig in i debatten hoppas med en brasklapp så tar vi en debatt om detta, kanske en sjömanshistoria-"skröna" eller något annat, ang. matfrågan så blir det nog intressant.
Om vi ber snällt så kanske vi får en rapporteing "live" typ youtube från Misida när dom t.e.x bryter is.
Ha det gott

Eriksson