KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, mars 25, 2011

Sångfågel

"Nä, har man sitt på holi, mitt väderbitna öga skådar en ensam sångsvan i Kloströmmen", utbrast Haddock när han med Transiten passerade slottet idag och stannade till vid den minimala strömfåran som mödosamt börjar öppna sig under slottsbron.


Ovannämnda iakttagelse gjordes när bloggskepparen var på väg till Jomala för att lasta bilen med sängar, potäter och lök inför kvällens avfärd till Tallinn. Lasten skall levereras till Kohila Turvakeskus och Hoppets by i Estland. Det kommer rapport på söndag.

7 kommentarer:

BP sa...

Vi såg Gudingar syd om Mosshaga i onsdags så det börjar hända saker!

Anonym sa...

Möjligtvis M/s Gudingen var vid Mosshaga men gudingar?? Jallo??

Eriksson

BP sa...

Visserligen observerades dom från M/s Ejdern men ändå lika sant!

Anonym sa...

Ok, då börjar det bli vår även i Sottung, tyckte jag såg en na-enbadare i Önningeby.
Men kjust nu är det hagel stora som hönsägg.

Erikson

Anonym sa...

Jag blir förvirrad jag, mycket dialekt va????? ha ha

Mässkalle

Fru Venus sa...

Hoppas resan går bra, vi ska pratas vid när du kommer hem igen!

Rosings fan sa...

Haddock! Jag börjar se allvarliga vårtecken i Föglöfjärden vad gäller isen... ger den max tre veckor till framför oss. Nu skall hantverkandet ta fart... Vårfin stuga skall det bli...