KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, april 12, 2011

Om s/s Savonmaas dramatiska skeppsbrott

skrev jag tidigare här i bloggen.
Det har kommit ny kunskap. Conny Andersson har hittat hela berättelsen i en bok. Conny skriver:
Hej!
Här kommer hela historien om ss Savonmaas förlisning år 1937. Nu hittade jag boken varifrån jag kände igen monumentet i Norge på bilden i tidningen Åland. Boken heter MÄNNISKOR och BÅTAR, författare Ture Malmberg 1983. Jag scannade ur den del som handlade om förlisningen.
Hälsn.
Conny A

Läs hela berättelsen här >>

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för det me men när man trycker på "Läs hela berättelsen här" så kommer det opp något Google dokument och inte berättelsen om Savonmaa, vad gör jag nu??

Eriksson

Kapten Haddock sa...

Sorry, Eriksson. Hade slarvat med en inställning. Nu bör det fungera.

tp sa...

Hejsan, jag frågade precis om att läsa mera om SS Savonmaa (om det finns där fortsatt). Jag har skrivit den finska Wikipedia-artikkelen, och tack för er också fixade någon felaktig information precis.