KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, oktober 03, 2011

Jag vill tala om en apparat

som är sjökortplotter, väderrapportör,  bil-GPS, telefon, ficklampa, spegel, kamera, vattenpass, stämapparat för ukulelen, reseguide, kartbok, uppslagsverk, kalender, anteckningsblock, lärobok i språk samt att man kan göra det mesta med den som man gör på en vanlig dator. Jo, det är min iPhone jag talar om. Jag har haft den makalösa manicken i sex månader nu och är djupt förälskad. När jag hittade appen Bluefire Reader var lyckan fullständig. Med detta program kan man låna böcker från biblioteket direkt i telefonen. När jag i lördags ombord på husbåten ute vid Sommaröjen hade läst ut Jan Guillos Brobyggarna tog det tre minuter att låna en ny. Det blev Himmel över London av Håkan Nesser. Man behöver alltså ingen WI-Fi anslutning för att ladda ner böcker. Det går blixtsnabbt även med 3G.

Att folk man bor ihop med ibland yttrar: “Du sitter ju å glor på den där förbannade ajfånen hela tiden” får man ta.

The iPhone 4

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo de e tydligen en makalös manick den däe ajjfånen, men du skall väl njuta av naturen när du e ute på tur.

P.s kostar de nått att låna böcker på ajjfånen?

Eriksson

Haddock sa...

Nej, det kostar inget. 28 dagar får man ha boken.

Anonym sa...

Har du något slags avtal mä ajfånens tillverkare????

Mässkalle

femman sa...

Jag köpte just iPhone 5. Helt okej den också :)