KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, oktober 12, 2011

Politiska pinsamheter

Man kan ju för fan inte rösta på ett parti som i vägrensbaserade affischer påstår att dom är “lite mänskligare” än andra, det får väl vara måtta på förmätet skryt. Vad menar dom? Att dom andra partiernas kandidater är apor? Eller åsnor?

Som jag skrivit tidigare fanns det ingen att rösta på i år eftersom inget parti säger sig vilja jobba för turlista på Töftöfärjan. Men rösta ska man ju och mitt val blev två personer som jag inte har sett på skrytplakat i vägrenerna.

Och så till en helt annan sak:

gravsten

Jag har fotograferat denna grav och på gravmonumentet står nedanfinnandes text:

gravsten1

Var har jag varit och trynat?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Någonstans på Åland och från 1917

Mässkalle

Anonym sa...

Nog har du väl varit på Prästös katolska begravningsplats...

Anonym sa...

Nääääää visste inte ens att det fanns en sådan.....

Mässkalle

Kapten Haddock sa...

Grekisk-ortodoxa begravningsplasen på Prästö, jo. Mässkalle, på ön Prästö, där den oöverträffade slitvargen Töftöfärja har sitt faståländska fäste finns begravningsplatser för grekisk-ortodoxa, muslimer, judar, lutheraner och katoliker.
Läs mer: http://www.ls.aland.fi/bomarsund/?&pv%5Barea_id%5D=&pv%5Bread_more%5D=40