KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

söndag, oktober 09, 2011

Styvt trettio sjömil

lång blev Huldas nästsista resa detta år. I morgon ska hon upp på land och läggas i vintervaggan.

“Det finns tre sorters människor: de som lever, de som är döda, och de som seglar på haven…

Så sa gamle Platon redan för tvåtusentrehundrafemtio år sedan. Jag är böjd att hålla med och eftersom jag anser mig höra till den sistnämnda sortens människor och är två dagar ledig från Töftöfärjan sa jag åt frun och kattorna i morse att jag skulle använda en stor del av dagen till att ombord på Hulda inspektera mina  yttre revirgränser som omspänner farvattnen mellan Fadervik, Röda kon och Jomala- Ödkarby-  och Kvarnboviken.

Några bilder fastnade i iPhonen (tack Steve Jobs, vila i frid) på vägen.

Hulda kölvatten

Ab Skogen

Flisexporhamnen i Godby

Färjsunds bron

Färjsunds bron

Röda Kon 2

Fyren på Röda kon

Röda Kon

Röda kon

Saltviks kyrka

Saltviks kyrka

2 kommentarer:

Pettas sa...

Tycker att du har gjort en bra inspektionsrunda!:)

Anonym sa...

Kul att Platon Ole och jag tycker lika....

Mässkalle